Media en marketing in intercultureel perspectief – Sirous Kavehercy

Kaart wordt geladen...
09/10/2018   19:00 - 22:00
Seats2Meet, Utrecht Centraal Station

De wereld globaliseert in snel tempo. Via sociale en digitale media kan je met mensen over de hele wereld in contact komen. Multinationals werken wereldwijd. Wat is de invloed van cultuur hierin? Wordt digitale media overal op dezelfde manier gebruikt? Moet een multinational zijn marketing aanpassen aan verschillende culturen, of juist mikken op een universele campagne? In een interactieve workshop deelt media-expert Sirous Kavehercy zijn internationale ervaring.

Digitalisering heeft enorme effecten gehad op de maatschappij, mensen en hoe we met elkaar communiceren. Steeds meer mensen werken en leven in een digitale omgeving. Organisaties gebruiken steeds vaker digitale kanalen (websites, social media, mobiel etc.) voor communicatie met hun doelgroepen en marketing van hun producten.

Hoewel digitale media in principe een wereldwijde dekking hebben, worden die in de praktijk heel anders gebruikt en ervaren in verschillende landen. Voor organisaties brengt dit zowel kansen als risico’s met zich mee. In deze workshop onderzoeken we aan de hand van voorbeelden en opdrachten samen de volgende thema’s:

  • Globalisering & digitalisering & digitale media
  • Marketing & communicatie
  • De invloed van cultuur

Programma:

  • 19.00 – 19.30:   Inloop met koffie en thee
  • 19.30 – 20.40:   Eerste deel workshop met interactieve voorbeelden
  • 20.40 – 21.00:   Pauze
  • 21.00 – 22.00:   Tweede deel workshop: opdracht in groepen, conclusie en adviezen

Sirous heeft meer dan 20 jaar internationale ervaring in digitale media, sales, marketing en consultancy. Hij heeft in zo’n 50 landen gewerkt met meer dan 200 klanten en partners, waaronder toonaangevende multinationals als Cisco, Oracle, Microsoft en Vodafone. Dit heeft hem een schat aan real-life interculturele ervaringen opgeleverd, van Azië tot Europa, Afrika en de VS. 

Sinds 2011 ondersteunt hij met zijn adviesbureau Tripylon Media organisaties op het gebied van interculturele communicatie, marketing en cross-culturele samenwerkingen. Hij combineert in zijn aanpak zakelijk inzicht, culturele kennis en academische onderbouwing.

Als freelance docent ontwikkelt en verzorgt Sirous digitale media- en marketing & communicatie-opleidingen voor universiteiten en hogescholen. Ook geeft hij keynotes en trainingen over hoe cultuur het digitale mediagebruik wereldwijd beïnvloedt. Sirous is een inspirerende verhalenverteller en op 9 oktober hebben we de eer om van hem bij SIETAR een interactieve workshop te mogen krijgen.

Datum:                         Dinsdag 9 oktober 2018
Locatie:                        Seats2Meet, Utrecht (zie het filmpje hoe te lopen vanaf CS)
Kosten:                        SIETAR-leden gratis, niet-leden € 20,-



Aanmelden

Er kunnen geen aanmeldingen meer worden gedaan voor dit evenement.

Momenteel zijn er 33 aanmeldingen (er kunnen per aanmelding meerdere tickets besteld zijn).